Af

Line

Jeg tager til september på University of California i ni måneder og vil løbende skrive om mine oplevelser her på bloggen

Hold da op hvor tiden bare flyver afsted. April er snart forbi og tiden hvor turen går mod Danmark nærmer sig hastigt!
Winter Quarter, Eksamener, Spring break, familiebesøg og besøg af Sara min veninde er alt sammen forbi og det er nu blevet sommer og tid til at nyde den sidste tid her i Californien før at turen går mod Danmark d. 28 juni!
Jeg var utrolig glad da vintersemesteret var forbi. Jeg havde ikke været specielt glad for mine kurser og vi havde haft flere uger hvor det bare øs-regnede. Men marts måned gik og det blev tid til spring break og familiebesøg. Mine forældre ankom til Davis d. 22 marts, hvor vi dagen efter drog på roadtrip. Først ad Highway 1, over Big Sur til Solvang (den danske by i Californien) og til Santa Barbara. Turen ned ad Highway 1 er helt ubeskrivelig smuk – specielt hele området omrking Big Sur – så her fik vi fotograferet en hel del og spist en let frokost.
Det var desuden meget sjovt at være forbi Solvang, selvom jeg tror enhver dansker vil påstå at byen absolut intet har tilfælles med Danmark, måske kun, at de har en miniature udgave a rundetårn og et par træ-storke på nogle af tagene, men det er vist det mest danske der er over denne by! Vi ankom til Santa Barbara sent om aftenen, så vi bookede et lille lokalt motel og brugte hele tirsdagen på shopping, gåture ved stranden og på bare at nyde sommervejret. Om aften drog vi sydpå til Hollywood hvor vi brugte en enkelt aften på at se Hollywood Blvd, the Kodak Theatre og hvad der nu ellers er at se. Herefter brugte vi et par dage i San Diego, hvor vi bl.a. var en tur i Sea World og se de kæmpestore flotte ‘Killer Whales’. Efter San Diego havde vi fået nok af Californien og kørte ‘et smut’ (eller nærmere en dagsrejse) til Grand Canyon. Grand Canyon er noget helt specielt. Man kommer derud og lige pludselig er der bare et kæmpe hul i jorden! Det er så flot så flot og solnedgangen så smuk så smuk. Alt skifter farve og det er bare noget helt specielt, som helt sikkert var den lange rejse værd.
På hjemturen besøgte vi kort Las Vegas, hvor vi bare tog et kig på byens seværdigheder og enorme lysshows. Mandag var vi tilbage i Davis og det var tid for mig til at komme tilbage til universitetet. Jeg sendte derfor mine forældre til Yosemite National Park og til San Francisco, hvilket jeg tror de nød meget. Da det blev søndag d. 5 april blev det tid til at tage afsked med de gamle og til tid at få indhentet alt skolearbejdet fra den første uge, førend det blev torsdag og min veninde Sara ankom.
Jeg hentede hende i lufthavnen og den første dag tilbragte vi her i Davis, hvor vi hang ud på campus, gik på sightseeing downtown og var til afskedsfest ved en af mine internationale venner her i Davis. Lørdag morgen drog vi med toget på weekendtur til San Francisco. Lørdag brugte vi på shopping og hygge, mens vi om søndagen var rigtig kulturelle. Vi startede med at tage på bådtur ud forbi Alcatraz og under Golden Gate. Det var en dejlig tur, for solen skinnede fra en skyfri himmel og de fortalte spændende og underholdende historier om fængslet. Efter sejlturen spiste vi frokost på Fishermans Wharf, hvor vi begge bestilte lokaliteten Clam Chowder! Senere på dagen lejede vi cykler og cyklede en tur over den gyldne bro til Sausalito for at tage færgen tilbage til San Francisco. Turen var rigtig hyggelig – vi havde dog et par problemer med et par stejle bakker og Sara havde lidt problemer med solen, da hun havde glemt at smøre solcreme på og derfor fik en slem solskoldning i hovedet og på armene, så hun havde vist lidt ondt dagene efter.
Tirsdag eftermiddag startede vi så for alvor vores roadtrip. Vi kørte første skridt mod Vegas og tilbragte en nat i Bakersfield – ikke ligefrem verdens mest spændende by, den er vist mest kendt for at være en af de mest forurenede byer i USA. Onsdag eftermiddag ankom vi til Vegas og var klar til at vinde millioner af $ =) Det blev desværre ikke til helt så meget, men vi formåede da at vinde $20 på the Wheel of Fotune (lykkehjulet – dog uden Bent Burg og Katagorina) Pengene table vi dog hurtigt igen, men vi forlod Vegas torsdag middag uden hverken flere eller færre penge end vi kom med!!
De sidste par dage brugte vi i LA, hvor vi først besøgte Hollywood Blvd, dernæst Beverly Hills, Rodeo Drive, UCLA og til sidst Santa Monica. Hollywood Blvd har jeg efterhånden besøgt nok nu – har været der 5 gange og det er rigeligt. Men denne gang var lidt specielt, da vi fik et meget lille glimt af Drew Barrymore. Beverly Hills er altid lækkert, i hvert fald lækre huse og UCLA er bare et helt unikt campus. Meget flotte gamle bygninger og så med en placering midt i det rige LA er bestemt ikke en dårlig kombination – Så kan campusset her i Davis vist ikke helt følge med, selvom der nu også er rart her. Lørdag brugte vi dagen på stranden i ægte Baywatch stil. Der var i hvert fald mange mennesker og livreddere i røde short der holdte øje med stranden fra deres ‘life guard towers’. Vi var da også en tur i vandet, men det var nu en kold fornøjelse!
Søndag kørte jeg Sara i lufthavnen førend turen gik hjem mod Davis. Det var en varm førnøjelse at komme tilbage. De første par dage i denne uge har vi haft mellem 35 og 40 grader – måske lige en anelse for meget når man er vandt til at færdes i kolde DK.
Nå men ellers er den sidste uge bare blevet brugt på at indhente al skolearbejde fra de første par uger af dette skønne forårssemester og jeg er nu igen ved at være med. Jeg fik taget den første midterm og skal nu til at gøre klar til dem der venter de kommende uger. Ellers skal jeg bare nyde den sidste tid inden turen for alvor går tilbage til DK!!