Af

Sara Brochstedt

Hej med jer. Jeg er en 21-årig pige der til daglig studerer HA-Etik & Ledelse på Aarhus Universitet. Mit 5. semester skal jeg tilbringe på AUT University i Auckland, New Zealand, og i løbet af de næste par måneder vil jeg opdatere jer her på bloggen om de forhåbentlig mange spændene oplevelser jeg får her i New Zealand.

Nå, så er det vist også på tide at jeg laver min første opdatering her på bloggen!

Jeg har nu været i Auckland i lidt over en måned – og jeg må sige at jeg elsker det! 😀 Jeg er så glad for at jeg tog beslutningen om at læse et semester i udlandet. Tiden flyver af sted og jeg kan slet ikke forstå at jeg allerede har været her i så lang tid? Det går allerede alt for hurtigt, men jeg nyder hvert sekund.

Den 5/7 rejste jeg fra DK og den 7/7 ankom jeg endelig til Auckland efter en meeeget lang flyvetur. Jeg fløj fra København-Dubai, Dubai-Melbourne og Melbourne-Auckland, med en overnatning i Dubai og en samlet rejsetid på over 30 timer! Godt træt og med meget jetlag var jeg endelig fremme! 🙂

I løbet af den første måned har jeg fået en masse nye venner og har allerede oplevet en hel del. Jeg har set min første rugby kamp, været på museum, i zoo, været oppe på Mount Eden (en gammel vulkan, med god udsigt over hele Auckland) og været oppe i et af Aucklands kendetegn – Sky Tower. Sidste weekend var jeg til Noho Marae på AUT. En weekend der gik med at lære en masse om Maori kulturen, synge, danse, spise, spise og synge lidt mere 😉 En rigtig god weekend hvor jeg har lært endnu flere, nye, søde mennesker at kende! En oplevelse jeg bestemt ikke ville være foruden.

Til min første uge her i Auckland havde jeg booket mig ind på et hostel, og planen var så at jeg skulle finde noget permanent at bo i når jeg kom herned. Men i lufthavnen i Dubai, faldt jeg meget tilfældigt i snak med et par som bor her i Auckland, og de tilbød mig at jeg kunne leje et værelse hos dem i deres hus i Mt Eden (10 minutters bustur fra centrum og uni). De var virkelig søde, og de tilbød mig endda at køre mig fra lufthavnen og ud til mit hostel. Meget træt og meget forvirret takkede jeg ja til at de kunne køre mig til mit hostel, så jeg ikke selv skulle bøvle med at finde rundt i Auckland. Må indrømme at jeg først synes det var lidt underligt, men jeg har også flere gange taget mig selv i at tænke om alle folk i New Zealand er så søde og gæstfri? Jeg fik deres navne og telefonnumre, og aftale at jeg ville kontakte dem i løbet af nogle dage.

I løbet af den første uge tog en ny veninde og jeg ud for at se det værelse jeg kunne leje. Både huset og værelset er rigtig fint og efter en uge flyttede jeg fra mit hostel og ud til Mt Eden. Så nu bor jeg her, og jeg har det rigtig godt. Undervisningen på AUT har allerede været i gang i 3 uger, så der er bestemt nok at se til!

Til sidt får i lidt billeder fra min første måned i New Zealand! Enjoy! 😉

Mt Eden

Mount Eden og udsigt over Auckland.