Af

Kasper

Mit navn er Kasper, jeg er 20 år gammel. Lige nu er jeg i Santa Barbara California for at læse Film Production i et år på Santa Barbara City College, samtidig er jeg på skolens Soccer Team, så jeg udlever min drøm og nyder livet i Californien! Jeg vil skrive et indlæg til Cosmoblog hver måned, så i kan se hvordan det foregår “over there”.

Så kom weekenden endelig hvor vi tog os sammen til at tage til LA.! Nu havde vi snakket om det hele semesteret, så nu skulle det være! Mig og 4 gutter tog af sted fredag morgen, vi havde egentlig ikke planlagt turen, så vi tog af sted og tænkte vi finder sgu nok et hotel og det hele, hvor svært kan det være! Så vi ankom til LA. Efter et par timer i bus. Såblev det tid til at finde et hotel, så vi hoppede ind i den første taxa vi så, og sagde til taxa gutten at han skulle kører os hen til et billigt hotel i Beverly Hills. Han smilte lidt skævt og sagde alright… Så nu var vi på vej til en fed weekend i LA. Vi ankom til et “ikke” særligt billig hotel og kiggede lidt på hinanden, men vi gik ind i lobbyen og sagde vi skulle checke in. Det første vi blev spurgt var om vi var et rockband?, så vidste vi for det første at vi var ankommet til Hollywood og for det andet at det her hotel ikke var billigt! Ganske rigtig 300 dollars per nat!!! Så vi sagde at vi desværre måtte skuffe hende med at vi ikke var et rockband og havde heller ikke lige pengene til at bo på deres hotel, men som så mange andre mennesker var hun rigtig venlig. Så hun ringede over til et andet hotel og vi endte med at bo der i stedet.

Så endelig fik vi et hotelværelse, så nu skulle vi ud og se alt det man kun har set på TV hjemme i Danmark, men denne gang står vi midt i der hvor det hele forgår. LA. Så fredag eftermiddag tog vi hen og så Walk of Fame, hvor alle stjenerne ligger, her stod vi i samme fodspor som Johnny Depp, Bruce Willis, Tom Cruise osv. Det var lidt uvirkeligt. På Walk of Fame så vi også Chinese Theatre og Kodak Theatre. Det er her alle de store awards shows forgår, så det var fedt at se. Samme dag var vi på Rodeo Drive, hvor alle de dyre butikker ligger. Der var store biler, rige mennesker over det hele! Så vi fik kigget lidt! Om aften gik vi en tur op og ned af Sunset Strip, her ligger der en masse restauranter og alle de kendtes natklubber. Der er masser af reklamer og blinkende lys, samt nogle specielle typer. Her er alt fra hjemmeløse, til punkere til jakkesæt også 5 gutter fra Skandinavien! Den næste dag (lørdag) var for mig weekendens højdepunkt. Vi stod tidligt op og tog til Universal Studios. Det var en kanon fed oplevelse! Vi fik en rundtur hvor vi fik set hvor de havde filmet War of the Worlds med Tom Cruise, det store passagerfly der er med i filmen ligger der stadigvæk. Det er uvirkeligt at tænke på, at her har Steven Spielberg og Tom Cruise stået og filmet den her film, som man har set i biografen hjemme i DK. Vi kørte også op ad vejen der er med i Desperate Housewifes, samt så hvor de lige nu filmer C.S.I.

Universal Studios er ikke specielt flot at se udefra. Det er en masse store lagerhuse der ligger ved siden af hinanden, men det mærkelige er at tænke på at inde i de her bygninger er hvor de store Hollywood film, som man har set i biografen, bliver lavet. Det er svært at forstille sig. Vi så også opførelser af Terminator 2 og Waterworld med rigtige eksplosioner lige foran næsen på én. Det var vildt fedt! Da der var gået 9 timer i Universal Studios var dagen ved at være færdig og benene ved at være trætte, så efter lidt aftensmad i Universal, tog vi tilbage til hotellet. Da det blev søndag var vi næsten på vej hjem, men der manglede stadigvæk en ting som jeg skulle nå og se inden jeg tog tilbage. HOLLYWOOD skiltet, man kan ik’ tage til LA. uden at have set det. Så vi hoppede ind i en taxa og sagde vi skulle så tæt på skiltet som overhovedet mulig. Igen var det helt uvirkeligt at se skiltet lige foran en og ikke i fjernsynet. Så vi fik taget et par billeder, og så var weekenden ved at være slut, nu manglede vi bare at finde en bus tilbage til Santa Barbara. 1-2-3 så er en weekend gået i LA. Det er umuligt at se alt det hele på en weekend, men vi fik set det vi ville i den her omgang! Det ligger kun 2 timer fra Santa Barbara, så vi kommer sgu nok tilbage en anden gang!! Det var indlægget for nu, men vi skrives ved…

Kasper

1 kommentar til “Weekend i L.A”

1. Lisa skriver:

hej med jer, skal bare lige se hvordan det fungere 🙂